Sunday, December 29, 2013

ACADEMY 1/48 SU-27UB " WHAT IF " TUDM BUILD.


Kit ni aku buat sebab nak gantikan model diecast komandan yang sengaja aku ranapkan. Hahahaha
So bila aku gantikan dengan mokit macam ni, haa kan nampak lagi kemas. Kalau diecast tu cun takpe gak, ni cincai je ( buatan tangan dari indon ). 


Kit ni dari Academy SUKHOI SU-27, skala 48, murah je tak mahal sangat. TUDM gunakan versi SU-30MKM, bezanya ada canard ( macam sayap kecil ) di bahagian tepi cockpit. Tapi aku tak buat canard tu, nama pun what if build kan? SU-27 tidak digunakan didalam perkhidmatan TUDM. 


UB pula adalah singkatan untuk pesawat double seat yang selalunya digunakan sebagai pesawat latihan dalam inventori pesawat pejuang Russia.

Decal untuk projek ni aku guna scale nutz decal Malaysia RMAF SU-30MKM fighter. Cat pula dari Tamiya.



Bukan beli dari 7 eleven tau!!





Dah siap pasang fuselage, missile dan beberapa part lain.














Ok, siap sudah model yang tak seberapa ni...

1 comment:

  1. Bos boleh ajar tak nak pilih warna dari Tamiya utk SU30MKM dgn F18 Hornet mcm. Mana

    ReplyDelete