Friday, December 27, 2013

TRUMPETER 1/35 SURFACE TO AIR MISSILE (SAM-6) RUSSIAN AIR DEFENCE


Post kedua untuk malam ni, maybe sebab ada yang tanya tak buat armor ke? Aku bukan setakat fighter jet je, armor, submarine dan kapal perang pun aku buat juga. 

Kali ni aku nak tunjukkan salah satu model kit yang pada mulanya aku nak buang dah. Semasa tahun 2010, bila aku start pindah rumah kit ni mengalamai beberapa kerosakan seperti kehilangan beberapa bahagian penting, contohnya macam penghadang, hook, shovel, hammer dan sebuah peluru berpandu (dari 3 peluru berpandu) yang diletakkan di atas tank ini hilang. Jadi kit ni pun tersadai atas meja aku untuk jangkamasa yang lama. 

Tapi tak taulah macamana, akhir tahun 2012 aku tergerak hati nak siapkan kit ni. Buat apa yang ada je lah.



 Bentuk kit pada asalnya. Banyak part yang hilang.














Rupa bentuk kit selepas penambahbaikan.




Tak banyak part yang aku repair balik, cuma aku buat lebih teknik weathering sikit












































No comments:

Post a Comment