Thursday, February 3, 2011

1/48 MIG FIGHTER COLLECTIONS

Academy 1/48 Russian mig 29UB







Kit ni bukan first mig-29 yang aku buat..so aku pernah ade pengalaman la buat kit ni, tapi aku tak seberape detail coz tiada penambahan aftermarket part atau sebarang P.E set,senang cerite aku buat straight OOB ( out of da box). Setelah siap kit ni, aku dah start gile pada Mig family dah, so aku pun buatla collection perlahan-lahan. Than aku beli mig yg nie pulak....

1/48 MIG-21PF (MARKING RUSSIAN AF)




Habis je versi Mig-21PF, aku sambar lagi satu versi Mig-21....hehe

1/48 Academy MIG-21MF (RUSSIAN AF)





Asalnye, untuk versi MF ni aku nak buat Iraqis Air Force, sebab tu camo untuk kit nie desert camo..tapi decal susah nak jumpe ( or terlalu mahal..hehe)...Mig seterusnye...



ESCI 1/48 MIG-27 INDIAN AIR FORCE


Belum 100% siap, kit nie memang mencabar, aku terpakse spend banyak mase untuk scribing panel line..modified pylon untuk senjata, (aku tak pakai bomb, aku tukar ke rocket launcher pod weapon mod)



So, setakat ni, aku dah ade 3 jenis mig yang dah siap dan hampir 100% siap, termasuk 2 jenis versi yang berbeza. Untuk pengetahuan aku jugak ade simpan Mig 15 (tamiya kit). Maybe bile aku dah ada airbrush, compressor and paint yang cukup baru aku start untuk mig-15. Kalau ade rezeki bulan 3 nie aku cuba untuk dapatkan mig25 revell atau Mig 19. Untuk Mig-19, aku plan untuk buat marking vietnam top aces..kalau ade rezki la....

No comments:

Post a Comment