Thursday, February 3, 2011

MIRAGE FAMILY

Diam tak diam, aku pun obses pade mirage fighter family gak, dengan sejarahnye sebagai antara pesawat pejuang yang banyak digunakan dalam kebanyakan konflik. Contohnye perang Arab-Israel, banyak operasi yang melibatkan  penggunaan pesawat buatan dassault ni. Senang cerite, kire sejarahnye gempak jugak la..

Academy 1/48 MIRAGE 3C


Top view..camo aku buat 2 tones je...simple

close up camo, maybe aku buat french marking gak kot..kit nie still tak disolek lagi.

 Chipping kat kanopi dan bahagian air intake..

Ok, yang ni pulak mirage iii jugak, cuma dalam bentuk recon. Kit yang same, academy. Murah, thats y aku suke beli academy kit nie..kalau sesape yang nak belajar buat model, kit ni memang sesuai. Memang la tak detail macam produk hobby boss, tapi ok la.

Academy 1/48 mirage iiiR



Dedicate for my luvly wife..


Setakat ni, ade 2 mirage iii yang disiapkan, aku ade satu lagi mirage f1, italeri kit. Cume tak tau bile aku nak buat, mungkin selepas abis aku siapkan mig27. Buat mase ni biarla tersadai dulu. (or mungkin tunggu orang nak tempah..huhu). Mirage 2000, mungkin akhir tahun nie aku sambar sebijik untuk lengkapkan koleksi mirage family fighter aku.

Pair mirage iii




No comments:

Post a Comment